'Hoe kan ik als buitenlander een rekening openen in een land met een bankgeheim zonder langs te hoeven komen?'

Toegevoegd na 22 uur:
Ik wil mijn geld eigenlijks neerzetten in een land dat niet bij het westen behoord omdat ik het westen niet vertrouw qua transparantie ed

10 jaar geleden
in: Sparen
5.6K
Cryofiel
10 jaar geleden
Ik ben geen expert, maar ik heb wel eens gehoord van een "rekening op nummer". Daar kun je bij als je het nummer kent. Je zou dan iemand kunnen inhuren die voor jou de rekening opent. Dat kan een inwoner van het betreffende land zijn, het kan ook een willekeurige andere persoon zijn die bereid is naar dat land te reizen. Die persoon opent voor jou een rekening en geeft jou het nummer. Aangezien het een rekening op nummer is, kun jij daarna die rekening gebruiken. En die persoon natuurlijk ook, dus je zult hem moeten vertrouwen. Tenzij je het nummer kunt wijzigen, zodat alleen jij er nog bij kunt. Vervolgens heb je natuurlijk nog altijd het probleem hoe je geld op die rekening krijgt. Zelf iets overmaken zal vast in de gaten lopen. Het maximale dat je kunt doen is jouw (criminele?) contacten vragen of zij het geld voor de door jou geleverde goederen of diensten op die rekening storten. Daarna heb je alsnog het probleem hoe je je geld van die rekening afkrijgt. Ook dat gaat in de gaten lopen. Ik denk dat je enige kans is, die rekening te verkopen. Als je er bijvoorbeeld vier ton op hebt staan, kun je de rekening voor drie ton aan iemand verkopen. Die persoon stort drie ton op jouw Nederlandse rekening (dat is legaal), en krijgt dan de beschikking over jouw rekening-op-nummer waar vier ton op staat. Dit is alles wat ik voor je kan bedenken. Als zo'n "rekening op nummer" iets is dat tegenwoordig niet meer bestaat, of als ik het principe niet goed heb begrepen, geldt mijn tekst natuurlijk niet meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lang leve google
http://www.incotrust.nl/jurisdicties/internationaal-bankieren/zwitserse-bankrekening-openen/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als Nederland je verdenkt van sparen in Zwitserland kunnen ze dit gewoon opvragen daar hebben ze een verdrag voor afgesloten. http://kennisbank.sparen.nl/bankgeheim-zwitserland

Antwoorden (1)

Wat u wilt is (waarschijnlijk) belastingontwijken c.q. zwart geld stallen.
Luxemburg was tot voor kort een 'veilige' haven. Maar uitwisseling van gegevens met Nederland is in bespreking. Zwitserland is wat safer op dit gebied. Hoewel er direct nadelen zijn aan een spaarrekening in Zwitserland. De rente is nagenoeg 0,0 En bemiddeling via een tussenpersoon kost geld. Zo rekent INCO € 395 voor deze bemiddeling. Op hun site is direct het woord belastingONTWIJKING in beeld. Moeilijk voor de Belastingdienst aan te pakken evenals constructies om belasting te ontwijken: Guernsey, Kaaimaneilanden, Liechtenstein, Monaco, … Nederland – allemaal belastingparadijzen. Prinses Christina wist er destijds van mee te praten.

Goed, u krijgt via de reacties en dit antwoord informatie. Maar denkt u nog even na over de morele aspecten van belastingongwijking.
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Goed antwoord, +. Overigens:
Belastingontwijking is legaal, het is toegestaan.
Belastingontduiking is illegaal en strafbaar.