Als je relatief veel spaargeld hebt bij Dexia en je wil het om de Dexiatoestandenreden bij een andere bank zetten die veilig en goed is, welke bank?

Goede en veilge bank

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sparen
1.2K

Antwoorden (2)

Als je op 1 bank niet meer dan 100.000 euro zet dan is het altijd veilig.Mocht de bank omvallen dan vergoedt de garantieregeling je 100.000 euro.
Ik zou kijken naar een bank met de meeste rente zoals ohra sns ofzo.
En je kan het in deposito zetten dan krijg je meer rente maar je geld staat langer vast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De veiligste bank van Europa is Deutsche Bank. Wie korter bij huis wil blijven kan de Rabobank nemen. Aanwezig in B en NL. De garantie komt van de Nederlandse staat en die is iets meer betrouwbaar dan de Belgische.

Voor Dexia hoef je niet bang te zijn. De Belgische "Dexia Bank Belgium" doet het heel goed en is in handen van de Belgische staat. De Dexia Perikelen betreft de Dexia Holding. Dat zijn degenen wiens aandelen op de beurs noteren en die zeer laag staan.

Wat betreft de Nederlandse Dexia bank weet ik niet veel. Maar ik veronderstel dat die door de Nederlandse Overheid gered is.

De overheid garandeert spaarders tot 100.000€ per persoon. Als je meer te beleggen hebt, doe je er verstandig aan om het over meerdere banken te verdelen.