Hoe kan ik geld innen van iemand die vast is komen te zitten in de gevangenis?

X heeft een schuld bij mijzelf waarvoor x mij maandelijks afbetaald. Nou is hij opgepakt en zit hij vast in de gevangenis en word er niks meer betaald. Ik heb zwart op wit een betaal afspraak met x, hoe kan ik ervoor zorgen dat de betaling door gaat?

een jaar geleden
in: Lenen
1.3K
Vortexxx
een jaar geleden
Zwart op wit zegt niet zo veel als je in detentie zit, gevangenen kunnen niet zo veel doen op dat moment achter tralies. Zoek 'm op tijdens het bezoekuur?
Deborah5687
een jaar geleden
Een bezoekje zal dan ook niks veranderen
erotisi
een jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/financien/bankieren/vraag/680111/gevangenis-geld-bankrekening-gebruiken-anders/

Antwoorden (3)

Enige optie is beslaglegging via een deurwaarder, op bezittingen die deze persoon nog heeft buiten de cel.
Anders sta je gewoon achterin de rij te wachten tot hij weer vrij komt. In de gevangenis heb je geen inkomsten als een uitkering.
een jaar geleden
Deborah5687
een jaar geleden
Hij staat ingeschreven bij z'n ouders, dan zouden ze daar heen gaan en alles van waarde waarvan ze niet kunnen aantonen zelf gekocht te hebben in beslag nemen?
Ritsuka
een jaar geleden
Ja, dat kan dan. De deurwaarder kan dan uitzoeken wat er mee genomen kan worden.
Antoni
een jaar geleden
Ruim vóórdat er zulke drastische maatregelen worden genomen, zal er vast wel een betalingsregeling met zijn ouders kunnen worden afgesproken.
Probeer in contact te komen naaste familie of vrienden van gedetineerde. Met een bankvolmacht geef je iemand toestemming om bij- en afschrijvingen van je rekening te bekijken, geld over te maken of een incasso terug te boeken. Een volmacht kun je altijd weer intrekken, je rekening blijft op jouw naam staan.
In Belgie lijkt overigens gewoon mogelijk dat gedetineerde geld kan overmaken. Een gedetineerde kan geld ontvangen en overmaken aan eender welke persoon buiten de gevangenis. Financiële transacties tussen gedetineerden zijn echter wegens veiligheidsredenen verboden, tenzij de directeur dit uitzonderlijk toelaat. De gedetineerde kan geld ontvangen via overschrijving, cheque of mandaat.
https://justice.belgium.be/en/node/2110#:~:text=Een%20gedetineerde%20kan%20geld%20ontvangen,via%20overschrijving%2C%20cheque%20of%20mandaat.
Toegevoegd op 27 april 2023 09:03: tekst
een jaar geleden
Je kunt proberen om contact op te nemen met de gevangenis en vragen of zij het geld namens de persoon willen overmaken naar jouw rekening. Het kan ook mogelijk zijn om een familielid of vriend van de persoon te vragen om het geld over te maken. Het is belangrijk om te weten dat gedetineerden vaak beperkte financiële middelen hebben.
9 maanden geleden