Wat is het verschil tussen verpanden en verkopen?

Gezien bij Pawn Kings ofzo. Hier hadden ze het over verpanden en ik weet echt niet wat het is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij verpanden krijg je ene lager bedrag voor je eigendom maar kan je dit binnen een bepaalde tijd terug kopen tegen een hogere prijs (soort lening met onderpand). Als je het niet komt ophalen dan verkoopt diegene aan wie je het verpand hebt het.

Bij verkopen geef je je product in ruil voor geld en is het product niet meer in jouw bezit. Bij belenen geef je je product in 'onderpand' in ruil voor geld. Je moet het bedrag dan binnen het afgesproken termijn terugbetalen (inclusief de afgesproken rente). Betaal je niet op tijd terug dan is het product van het pandjeshuis. Dit is opzich een redelijk goedkope manier om snel aan geld te komen. Volgens mij is het maximum rentepercentage wettelijk gezien 4,5% per maand. Maar ik weet dat het bij sommige pandjeshuizen bespreekbaar is. Dit heb ik althans gemerkt bij 24Cash.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100