geld geleend niet terug gekregen ?

Heel stom maar ik heb 200 euro geleend aan me ex! toen hij uit huis werd gezet nu blijkt dat alles een leugen was hij gebruikte me en wil me geld eigenlijk terug is daar een manier voor? dacht misschien een familielid toevoegen via facebook en het zo regelen ik wil het geld echt terug :(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Lenen
1.1K

Antwoorden (1)

Brief schrijven aan ex waarin je verzoekt om uiterlijk op X (datum die minstens 14 dagen later ligt) over te maken op je rekening. Geen gehoor, dan kun je in theorie de deurwaarder inschakelen. Uiteraard moet je dan wel een of andere vorm van bewijs hebben.

Maar gezien de hoogte van het bedrag in relatie tot de kosten van de deurwaarder zou ik het gewoon laten schieten. Dit is een geval van 'jammer'.

Het advies mag zijn: leen nooit aan iemand geld uit. Daarvoor hebben we instellingen die daarin gespecialiseerd zijn.