Begint de periode van het ov reisproduct opnieuw indien je met een P van het HBO naar het wo gaat?

Begint de termijn van de prestatie voor het OV reisproduct dan opnieuw of wordt verder geteld vanaf het moment dat er met het HBO is begonnen

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Lenen
1.4K

Antwoorden (1)

Nee. Alleen als je na een mbo-studie gaat doorstuderen op hbo begint je periode voor duo opnieuw. Of als je na je afgeronde hbo- of wo-studie een master gaat volgen, dan krijg je extra maanden (afhankelijk van de duur van de master).

Heb je op het hbo je P gehaald en ga je verder studeren aan universiteit, dan blijft zowel de begindatum van je 10 jaar prestatiebeursperiode staan (de datum dat je begon aan je eerste hbo-studie) en het aantal maanden dat je al studiefinanciering hebt gehad. Dat geldt dus niet alleen voor het reisproduct, maar ook voor het maximale aantal maanden dat je kunt lenen of recht hebt op collegegeldkrediet en een eventuele aanvullende beurs.