Ik heb een schuld van 60.000 E bij de bank (persoonlijke borg voor failliete BV). Mbt finale kwijting: welk percentage is reel ?

Borg ben ik aangegaan toen ik deze nog kon voldoen, heb inmiddels geen spaargeld meer en teer op andersmans zak. Geen zicht op inkomsten/uitkering door omstandigheden. Bank adviseert dat ik een beroep doe op finale kwijting en hun een voorstel doe. Met bedelen bij familie/vrienden krijg ik mogelijk 15-20.000 bijelkaar. Is dit een reel bedrag of is er een minimaal percentage wat je dient aan te bieden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Lenen
1.7K
Rieneke1
11 jaar geleden
al snuffelend op internet vind ik dat het bedrag hoger moet zijn dan wat je terug zou kunnen betalen als je het schuldsaneringstraject in zou gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar ook dan wordt er in feite een finale kwijting afgesproken!! Als er niet meer is dan uiterlijk 20.000 dan is dat zo.

Het beste antwoord

Ik zou het voorstel van 20.000 euro gewoon doen. Als ze het niet accepteren, krijgen ze niks, want je hebt niks, ook geen inkomsten.
Beslaglegging op een inboedel of auto zou nog kunnen, als dat enige waarde vertegenwoordigt. Maar op een oude inboedel en een oude auto wordt dat niet meer gedaan. 20.000 euro lijkt mij een redelijk bedrag. Maar het is verder aan de bank.
Die heeft liever iets dan niets.

Zonder inkomsten kun je ook de schuldsanering niet in.