Stel we hebben alleen digitaal geld, kan er dan alsnog inflatie komen?

Aangezien inflatie als het goed is ontstaat als er veel geld wordt geprint waardoor het briefje minder zeldzaam is.

een jaar geleden
in: Economie
1.3K
tinus1969
een jaar geleden
Digitaal geld kun je ook bijmaken. De huidige inflatie komt overigens niet door meer geld printen maar door tekort aan aardgas.
SentWierda
een jaar geleden
@tinus1969. Er is voldoende aardgas. Maar er zijn drie redenen waardoor er nu problemen (= stagnatie) zijn met de aardgaslevering..
1. De EU hoeft het Russische aardgas niet meer - vanwege bekende redenen.
2. Rusland fakkelt het eigen aardgas af - daardoor vervliegt het aardas en loopt Rusland veel inkomsten mis.
3. Nederland laat bewust het eigen aardgas in de bodem zitten.
Van een aardgastekort is geen sprake - maar het aardgas wordt niet geëxploiteerd of verkeerd gebruikt (afgefakkeld)

Antwoorden (1)

Jazeker. Inflatie is de term die we gebruiken als de uitgaven die we doen (eten, wonen, verwarmen, alles wat we kopen) duurder worden.
Of we met Euro of met Bitcoin betalen maakt niet uit.
een jaar geleden