Klopt het dat aan het eind van de week tanken voordeliger is?

Klopt het dat aan het eind van de week tanken voordeliger is? Zo ja, waarom is dat?

een jaar geleden
in: Economie
1.4K

Het beste antwoord

Ja. Maandag is de slechtste tankdag. Op deze dag geven tankstations meestal geen korting. Zaterdag is juist wel een goede dag om de tank te vullen, want dan stunten veel tankstation met hun prijzen
Dat heeft te maken met de drukte: hoe drukker, hoe duurder. Waarschijnlijk bent je in de spits het meeste kwijt.
Toegevoegd op 29 augustus 2022 11:50: tekst
SimonV
een jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In Nederland is het vaak bij bepaalde pompen een beplaade dag dat men extra korting geeft.
Bijvoorbeeld Tango op donderdag, Firezone op vrijdag.
Benzineprijzen worden elke dag wel bijgesteld, vaker omhoog dan omlaag.
De prijzen in Duitsland verschillen nog sterker, deze worden vaak per uur veranderd.
Zo tank je daar 's avonds vaak weer goedkoper en kan vergeleken met de ochtend zomaar 5 tot 10 eurocent verschillen.
Download de app "clever tanken" of "mehr-tanken en je ziet de prijzen steeds veranderen ïn Duitsland waar men in Nederland je dagen tot weken laat wachten voor een verlaging.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden