Wat gebeurt er met de Leisure sector tijdens een financiële crisis?

Wat voor effect heeft een (wereldwijde) financiele crisis voor de sector Leisure? Verliezen mensen die bij evenementen bureaus hun banen? Geven mensen minder uit aan vakanties? Gaan mensen nog naar festivals? Hoe reageert de leisure sector hierop?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Economie
2.3K

Antwoorden (1)

Men zal minder (kunnen) uitgeven, dus de bestedingen aan leisure zullen teruglopen. Op lange termijn kan dat leiden tot banenverlies, dat klopt. Vakanties worden uitgesteld, worden korter of men besteedt minder geld tijdens de vakanties. Festivals zal men minder bezoeken, of men zal er minder geld uitgeven, of dit, bij een meerdaags festival, slechts één dag bezoeken.

'Leisure' is een luxe-product, dus daar kan men redelijk eenvoudig op bezuinigen in tijden van crisis.