Hoe heten de rekenwonders die complexe financiële formules bedenken?

Het is een benaming voor wiskundigen/financiële specialisten die bij de grote banken werken en complexe financiële producten creëren.
Het begint sowieso met de letter Q en lijkt op het woordje Quads of Quartz.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Economie

Het beste antwoord

Dat kan natuurlijk van alles en nog wat zijn want elk bedrijf heeft zijn eigen begrippen, maar waarschijnlijk bedoel jij een Quant (Quantitative analyst)

http://en.wikipedia.org/wiki/Quantitative_analyst
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat was em inderdaad :)

Andere antwoorden (1)

Algorst, Willie Wortel.