Is geld nog steeds geldig als er een handtekening op staat?

Of een datum

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Economie
4.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zolang het nummer leesbaar is, is het biljet geldig, al staat er een heel gedicht op geschreven. Als niemand het biljet aan wil nemen, kun je het inwisselen bij de bank voor een ander exemplaar.

Antwoorden (1)

Ja, dat is nog steeds geldig. Je mag op en bankbiljet schrijven wat je wilt, dat heeft op de waarde geen invloed. Zelfs als je er een stukje af zou scheuren is het nog geldig, zolang maarten minste de helft van het biljet over is. Desgewenst kun je het bij De Nederlandse Bank omwisselen voor een nieuw biljet.