Hoe krijg ik de klanten zover dat er op tijd betaald wordt?

Onze firma restaureerd oltimers. Klanten betalen een bedrag vooruit.Na de vooruitbetaling, wordt er gewerkt en daarna maandelijks rekening geschreven. contract is getekend.

Weet jij het antwoord?

/2500

@ recht van retentie in je algemene voorwaarden opnemen: voertuig wordt pas weer meegegeven na volledige betaling. Uiteraard moeten klanten vantevoren kennis kunnen nemen van die voorwaarden. @ In algemene voorwaarden opnemen dat verdere uitvoering van werkzaamheden wordt opgeschort bij niet-tijdige betaling zonder dat recht geeft op ontbinding van de overeenkomst. @ Een korte betaaltermijn afspreken (zeg: 10 dagen) en die ook strikt handhaven: de klant krijgt een telefoontje of brief van jullie nadat de vervaltermijn van de nota verstreken is. @ Automatische incasso als verplichte betaalwijze invoeren. Dit voorkomt niet-tijdige betaling door menselijke slordigheid. Of keuze laten tussen zelf betalen en automatische incasso en korting geven bij keuze voor automatische incasso. @ Bij grotere opdrachten: vooraf onderzoek laten doen naar kredietwaardigheid. Er bestaan namelijk chronische wanbetalers (niet. te laat of te weinig betalen). Een slechte betaler is geen klant maar een kostenpost. Niet doen: kredietbeperkingstoeslag op de nota vermelden die snel betalen moet stimuleren. De late betalers zullen dan nog steeds slecht betalen en alsnog de korting in mindering brengen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100