Hoe krijg ik de klanten zover dat er op tijd betaald wordt?

Onze firma restaureerd oltimers. Klanten betalen een bedrag vooruit.Na de vooruitbetaling, wordt er gewerkt en daarna maandelijks rekening geschreven. contract is getekend.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Economie
1.3K
ronron1212
6 jaar geleden
Niet betalen geen werk meer doen. Niet afleveren zonder dat alles betaald is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Stel het aantal dagen vast waarin (de factuur) betaald moet worden, word er niet betaald volgt er een aanmaning, vervolgens een schriftelijke/telefonische aanmaning en daarna incasso.
Zoals @ronron1212 zegt; niet betalen, geen werk meer doen. Niet afleveren zonder dat alles betaald is.

Antwoorden (1)

@ recht van retentie in je algemene voorwaarden opnemen: voertuig wordt pas weer meegegeven na volledige betaling. Uiteraard moeten klanten vantevoren kennis kunnen nemen van die voorwaarden.
@ In algemene voorwaarden opnemen dat verdere uitvoering van werkzaamheden wordt opgeschort bij niet-tijdige betaling zonder dat recht geeft op ontbinding van de overeenkomst.
@ Een korte betaaltermijn afspreken (zeg: 10 dagen) en die ook strikt handhaven: de klant krijgt een telefoontje of brief van jullie nadat de vervaltermijn van de nota verstreken is.
@ Automatische incasso als verplichte betaalwijze invoeren. Dit voorkomt niet-tijdige betaling door menselijke slordigheid. Of keuze laten tussen zelf betalen en automatische incasso en korting geven bij keuze voor
automatische incasso.
@ Bij grotere opdrachten: vooraf onderzoek laten doen naar kredietwaardigheid. Er bestaan namelijk chronische wanbetalers (niet. te laat of te weinig betalen). Een slechte betaler is geen klant maar een kostenpost.
Niet doen: kredietbeperkingstoeslag op de nota vermelden die snel betalen moet stimuleren. De late betalers zullen dan nog steeds slecht betalen en alsnog de korting in mindering brengen.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
automatische incasso zou ik afraden. Het geincasseerde bedrag mag tot 56 dagen na incassodatum nog worden gestorneerd door de betaler (de betaalverplichting blijft wel bestaan). Dat is dus geen enkele garantie dat je je geld hebt én houdt.