Wat gebeurt er als de Euro klapt?

Ik lees dat er heel veel geld bijgedrukt word. Eindeloos geld bijdrukken gaat enig moment fout. Mijn vraag is wat gebeurd er dan b.v. met mensen die een hypotheek hebben? En wat kunnen mogelijk nog meer gevolgen zijn?

6 jaar geleden
in: Economie

Antwoorden (1)

Als de Euro klapt, zal de waarde van de Euro sterk dalen ten opzichte van andere valuta. Dit kan grote gevolgen hebben voor de Europese economie, waaronder een stijging van de inflatie, een vermindering van de koopkracht en een verlies van vertrouwen in de Europese economie.
Bronnen:
een maand geleden