Waarom zou Ola zijn klanten geen korting mogen geven?

Ik kwam dit artikel tegen http://www.nu.nl/economie/4066942/ijsverkoop-unilever-in-italie-loep.html

waarin kort gezegd OLA in onderzoek zit omdat zij kortingen geven aan hun verkoop punten om de concurrentie tegen te gaan.

In de industrie doen wij niet anders dan kortingen geven om maar omzet te genereren zodat de concurrent deze orders niet krijgt.

Waarom zou Ola dit niet mogen en de industrie wel?

Weet jij het antwoord?

/2500

De toezichthouder bewaakt vrije concurrentie en marktwerking. Op die manier worden prijzen niet kunstmatig hoog gehouden. In dit onderhavige geval worden verkopers betaald om *geen producten* van derden te verkopen. Ongeacht het prijspeil van die concurrenten. Dat is belemmering van concurrentie en kan dus tot maatregelen leiden indien bewezen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100