Onder welke sector valt de Albert Heijn??

Ik moet een powerpoint maken van mijn stagepriode bij de AH, Er wordt gevraagd in welke sector dit bedrijf zich bevind....ik heb echter geen idee welke sector dit moet zijn

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Economie
19.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bij UWV-Werkbedrijf werd de term 'retail-sector' ook veel gebruikt. Klein verschil = detailhandel→levert fysieke goederen aan consument.
retail-sector→levert goederen en diensten aan consument. Beiden verkopen hun producten in de 'laatste fase' van de bedrijfskolom of distributieketen dus aan de individuele klanten. Succes met je PPT, als je nog wat slimme (algemene) tips wilt, laat maar weten.

Antwoorden (2)

Ik neem aan dat men doelt op de economische sector. Supermarkten vallen onder de sector van de commerciële dienstverlening (de tertiaire sector).

Toegevoegd na 10 minuten:
En meer specifiek vallen supermarkten onder de detailhandel. Ze leveren rechtstreeks fysieke goederen aan consumenten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankuwel!
Bij UWV-werkbedrijf ook wel de retail-sector genoemd.
Klein verschil: detailhandel = uitsluitend fysieke goederen leveren rechtstreeks aan consument.
retail = fysieke goederen en diensten leveren rechtstreeks aan consument.
Beiden bevinden zich in de laatste fase van de bedrijfskolom of distributieketen dus leveren voor persoonlijk gebruik aan individuele klant.