Als er al zwevende windturbines ontwikkeld zijn die profiteren van hogere windsnelheden, waarom zie je ze dan nog nergens?

Denk aan de BAT (zie link) of andere technieken. Ze bieden stuk voor stuk financiële voordelen. Waarom is de markt er dan schijnbaar nog niet klaar voor in de windenergiesector? Wat voor product wilt de energiesector nou écht? Ze zijn namelijk nu al een poosje ontwikkeld, maar je ziet ze nergens!

BAT: https://www.youtube.com/watch?v=kldA4nWANA8

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Economie
1.4K

Antwoorden (1)

Nadelen van zwevende windmolens

Onzekere veiligheidsmarges
Meerdere vliegers, met kabels van wel een kilometer lang, die rondzweven op honderden meters boven de grond, schreeuwen om specifieke regelgeving. Wat gebeurt er als een kabel breekt, hoe is de wisselwerking met vliegverkeer en hoe dicht mogen de zweefturbines zelf op elkaar vliegen? Voor commerciële toepassing van de high altitude windconcepten zijn antwoorden op die vragen essentieel.

Onzekere opbrengst en levensduur
De ontwikkelaars van zwevende windsystemen claimen grote energieopbrengsten maar alle concepten bevinden zich nog in de prototype-fase. Een investering in een geheel nieuwe technologie is voor geldschieters een sprong in het diepe en met de gestaag doorgroeiende ‘gewone’ windturbines neemt het beloofde voordeel van de revolutionaire concepten af.

http://www.wattisduurzaam.nl/2136/energie-opwekken/wind/overzicht-windenergie-de-voord-en-nadelen-van-energie-uit-wind/