Hoe zet je de formule van rendement om?

Net zoals je bij R=ρ x (l/A) dit kunt doen R x A = ρ x l

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Economie
1.6K

Antwoorden (2)

Zelf reken ik altijd rendement per dag, maar ik denk dat meer algemeen rendement (r) per jaar wordt berekend. Dit aantal dagen is n (=365).
Investering B. Resultaat na een aantal dagen R. De periode m dagen.
dan geldt de volgende formule: R/B=(1+r)^(n/m)
Neem hiervan de (n/m)-machtswortel en trek 1 af: r=(R/B)^(m/n)-1
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Meestal doe je dit met de 10,5,2 methode, of iets wat daarop lijkt. Echter is dat niet handig bij deze vorm. Schrijf daarom op R= (p *I)/A. In deze vorm kun je respectievelijk 5,10,2 in vullen. Als je R*A wil hebben moet je dus 10 aan de andere kant hebben: R*A= p*I, In de foto is het misschien duidelijker.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nu heb ik je voorbeeld gebruikt, alleen de 10,5,2 methode werkt eigenlijk voor iedere formule die je om wil zetten. Die vreemde driehoeken vind ik altijd erg onduidelijk en zelf gebruik ik altijd deze methode. Zorg dus dat je altijd 3 termen krijgt, anders kun je de formule nooit met deze methode om zetten.

Toegevoegd na 7 minuten:
Om een of andere reden doet de foto het niet? Hier heb je een link:
https://pepijndejonge.stackstorage.com/index.php/s/2SKCbMMNYq75rp1