wat is een kwantitatieve doelgroepomschrijving? voor marketingcommunicatie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Economie

Antwoorden (1)

Inhoudelijk:
De omschrijving van een doelgroep, die je op het oog hebt voor een kwantitatief marktonderzoek.

Doelgroep:
Een groep mensen met een aantal gemeenschappelijke kenmerken, bijvoorbeeld "Vrouwen tussen 30 en 40 jaar met een volledige werkweek".

Kwantitatief marktonderzoek:
Marktonderzoek dat bestemd is om gegevens te krijgen over percentages en verhoudingen in de totale doelgroep. In tegenstelling tot kwalitatief onderzoek wordt kwantitatief onderzoek afgenomen onder een relatief groot aantal respondenten. Hier wordt gewerkt met vragenlijsten die voor alle respondenten hetzelfde zijn. Zo kan men een eerlijke conclusie trekken aan de hand van de resultaten.
De volgende methoden zijn kenmerkend voor kwantitatief marktonderzoek:
- Schriftelijk onderzoek
- Face-to-face onderzoek
- Telefonisch onderzoek
- Interactieve voice responce
- Online onderzoek
- Observatie- & registratie onderzoek

(Diverse bronnen)