Hoe kan ik persoonlijke begeleiding en aandacht voor de klant meetbaar maken?

Voor mijn scriptie voor een sportschool moet ik het volgende doen.

Mijn nieuwe strategie houdt in dat men zich moet richten op klantrelaties. Persoonlijke begeleiding en intensieve begeleiding van klanten staat centraal in dit bedrijf.

Hoe kan ik persoonlijke begeleiding en dacht voor de klant meetbaar maken?

Ik heb nu als voorbeeld dat het bedrijf klanten moet benaderen die een bepaalde periode (bv 1 maand) niet zijn geweest. Hierdoor laat het bedrijf zien betrokken te zijn bij de klanten.

Wat is een andere manier??"

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Economie
1.4K

Het beste antwoord

Er zijn veel manieren om klantgericht te werk te gaan, ook op sportscholen. Enkele voorbeelden:

- opstellen persoonlijke schema's
- aanbieden personal training
- fittest waarmee gemeten wordt of je vooruitgang boekt
- voedingsadviezen
- kaartje sturen voor de verjaardag (de geb.datum hebben ze al)
- maandelijkse nieuwsbrief
- klant van de maand uitroepen en die een stukje laten schrijven voor de nieuwsbrief
- en heel simpel, gewoon als trainer rondlopen door de zaal en vragen aan klanten hoe het met ze gaat. Vaak zie je dat ze achter de bar blijven hangen om met hun mobieltje te spelen. Dus ook gedrag speelt een belangrijke rol
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik krijg wel eens enquetes van V&D, daarin vraagt men:
* of ik word welkom geheten door medewerkers;
* of medewerkers beschikbaar waren als ik een vraag had.

Verder kan je denken aan het aantal aanwezige instructeurs per aanwezige klant