Hoe komt dat een land als Spanje economisch zo zwak blijft.

Welke factoren werken mee aan een zwakke economie als Spanje.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Economie
1.4K

Antwoorden (1)

Dat heeft een aantal oorzaken. Wij hebben in Nederland een hypotheek-problematiek, maar Spanje heeft echt een vastgoedbubble. Mensen, die onlangs een huis voor twee ton kochten leefden alsof hun huis een miljoen waard was. Nu dat niet het geval blijkt, hebben die mensen, maar bovenal de banken, een probleem. Heel Spanje staat vol met niet-afgemaakte vastgoedprojecten. De mensen/banken die daar geld in hebben gestoken hebben een probleem.
En verder zit Spanje in het kringetje waar wij - in beperkte mate - ook last van hebben: als je teveel uitgeeft moet je bezuinigen. Maar daarmee krimpt op korte termijn de economie. Pas als de zaak weer 'gezond' is, dan is er weer kans op groei. Hoe meer schulden je hebt, hoe langer dat duurt.