Hoe noem je het als bijvoorbeeld supermarkten producten gaan verkopen uit een andere bedrijfskolom?

Welke economische term wordt gebruikt als supermarkten producten gaan verkopen uit een andere bedrijfskolom? Oftewel, stel een supermarkt gaat ineens digitale fotocamera's verkopen. Hoe noem je dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

branchevreemde producten www.secondsight.nl/.../branchevreemde-producten/

Als het assortiment verbreed wordt met producten uit een andere bedrijfskolom (het assortiment zijn alle kolommen bij elkaar) dan heet dit assortimentsbreedte. Zijn er vele soorten fotocamera's dan heb je adsortimentsdiepte. Branchevervaging is hier niet van toepassing want dat geldt alleen als bijvoorbeeld het merk Gillette scheermesjes zich uitbreid met producten die daar niets mee te maken hebben. Stel je hebt Gillette kauwgom ineens, dan heet dat branding. Branding is namelijk iets totaal anders gaan verkopen dan waar het merk om bekend staat. Bijvoorbeeld macdonalds pretpark of mars jeans. Dat is branding, maar waar jij over spreekt dat heet gewoon assortimentsbreedte.

Bronnen:
Inleidingcommunicatieboek

Dat wordt parallellisatie genoemd. (Branchevervaging is ook niet fout hoor)

Bronnen:
http://www.economische-begrippen.nl/index....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100