Waarom zijn electrische auto's zo duur?

Waarom zijn electrische auto's zo duur, terwijl het juist beter is voor het milieuprobleem van het broeikaseffect dat juist iedereen wilt voorkomen?
Als iedereen en zelfs de overheid wilt dat iedereen zo/n electrische auto koopt, waarom zijn juist die auto's dan zo duur?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Economie
4.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien veel windmolens neerzetten,daarin word elektriciteit opgeslagen, en aan die windmolen zit een stopcontact, waarmee je je auto oplaadt. met natuurlijk een pasje die je eerst in de windmolen moet steken, waar er geld word afgehaald dat word gebruikt om de kosten van de ontwikkeling terug te betalen.
tadaa
een werelds idee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beter dan op benzine rijden Barts.

Antwoorden (5)

Ja om ze goedkoper te maken zou er meer subsidie op moeten. Maar dat is niet de bedoeling om auto's van een subsidie te voorzien. Elektrische auto's zijn relatief een nieuwe ontwikkeling hierdoor zijn ze ook duur de ontwikkelingskosten moeten terug verdient worden.
12 jaar geleden
alleen de accu's voor de auto kosten vaak al 10.000 Euro, en deze zijn vaak na een aantal jaar ook weer op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Één miljoen auto's kan je als autoproducent goedkoper produceren dan tienduizend. Als je de diverse subsidies dus buiten beschouwing laat, is dat de oorzaak...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elektrische auto's zijn duur omdat het nieuwe technologie is, die is altijd duur. Er gaat veel geld zitten in research.
Bovendien is de "benzinetank" nog buitengewoon duur.
De benzinetank , waar je de benzine in doet bij een benzineauto is een stuk kunststof dat pakweg 25€ kost.
De "energietank" van een elektrische auto is een peperdure accu met beperkte levensduur.
Daar is nog veel werk aan.
De elektrische motor met aandrijving en regelelektronica staan zo goed als op punt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De auto's zijn zo duur omdat er nauwelijks serieus aanbod is in elektrische modellen. En de verdiensten van een auto houden niet op bij de verkoop, vooral in het onderhoud zit de winst. En laat dat nu een probleem zijn, want elektromotoren hebben nauwelijks bewegende delen en dus weinig onderhoud nodig. Bovendien kosten de accu's veel geld en ook dat moet betaald worden.

En heb je er wel eens over nagedacht wat het MAKEN van een auto aan energie kost? En het na 20.000 km afdanken van een accu? Ik denk dat het milieuvoordeel veel te rooskleurig wordt voorgesteld. En de overheid wil alleen maar dat je een elektrische auto koopt omdat de btw naar de schatkist gaat. Geloof je serieus dat het milieu ze iets interesseert?
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een punt.. weinig kritische denkers tegenwoordig.. Tja..