Wat was de aanleiding tot het dalen van de koersen van de aandelen eind Augustus 2011?

Ik moet een presentatie houden voor economie en wil me hierbij onder andere specificeren op aandelen. Ik ben alleen kwijt waarom de aandelen zo plotseling waren gedaald een paar weken terug. Had dit te maken met Griekenland? Of met iets anders?

Zou iemand mij dit duidelijk uit kunnen leggen in een taal dat begrijpelijk is voor iemand van 5 Gymnasium :$?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Economie

Antwoorden (1)

De angst voor een tweede recessie en enorme schuldenlast van enkele Europese landen heeft de daling van de koersen ingezet. Ook het feit dat de US de triple A rating kwijt raakte heeft de koersen geen goed gedaan.

Maar de angst voor een nieuwe recessie is de belangrijkste factor en je ziet de koersen nu dagelijks enkele procenten op en neer dansen. De procentuele plussen en minnen zijn veel groter dan normaal.