Ja dat kan. Een NFT is niet meer dan een (digitaal) certificaat. Aan dat certificaat kun je hangen wat je maar wil.
Ja, je kunt muziek uitbrengen als een NFT. Er zijn zelfs al een aantal artiesten die op deze manier muziek hebben uitgebracht. Enkele voordelen van het uitbrengen van muziek als een NFT zijn:
1. Meer controle over de distributie en het eigendom van je werk.
2. Grotere flexibiliteit met betrekking tot prijs- en licentieafspraken.
3. De mogelijkheid om een directere band te creëren met uw fans en supporters.
4. Verbeterde mogelijkheden om geld te verdienen.
2 jaar geleden
Dit is zeker een mogelijkheid. Het kent ook nog is veel voordelen voor de artiest. Normaal gesproken kan je als fan zijnde niet gemakkelijk investeren in de muziek van een artiest. Echter is dit met de introductie van Non Fungible Tokens een stuk makkelijker. Op deze manier ontvangt de artiest ook al het geld in plaats van een deel van de omzet (wat vaak gebeurd bij muziek labels). Er is zelfs als een artiest geweest die dit heeft gedaan. Dit verhaal lees je hieronder.
een jaar geleden