Waar vindt je een goede financieel adviseur.

wanneer ik naar mijn eigen bank stap krijg ik natuurlijk te horen hoe fantastisch hun producten zijn. maar heb ik dan de beste en er wordt niet gekeken naar andere mogelijkheden. tevens is het verloop van medewerkers groot.
is er een soort hypotheker voor advies? heeft iemand goede ervaringen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Beleggen
ronron1212
13 jaar geleden
Je vraag gaat over advies is dat voor prive of voor een bedrijf en wat voor soort financieeladvies

Het beste antwoord

Ik moet je toch echt teleurstellen. De financiele adviseurs van de banken zullen natuurlijk altijd hun producten aanprijzen die goed zijn voor de provisie van de bank.

De onafhankelijke tussenpersonen en hun financiele adviseurs zullen ook altijd de producten gaan verkopen waar zij het meest aan zullen verdienen.

Volgens mij kun je het best naar diverse (grote) banken gaan en daar gesprekken aangaan met de financiele adviseur. Deze werken namelijk minder (of niet) op provisie basis dan een tussenpersoon. Zij zullen dus sneller geneigd zijn om een eerlijk advies te geven.
En dan maar goed de voorstellen goed vergelijken en jezelf goed laten informeren.
En hopelijk heb je een bevriende financiele adviseur ergens in je kennissenkring die er even voor je naar zou willen kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat je nergens meer een onahankelijk adviseur vind, niet echt tenminste, want overal zitten provisie's achter. Als het gaat om bedrijfsfinancieringen zou je eens kunnen kijken op www.higherlevel.nl. Voor particuliere producten weet ik het zo niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag wat meer duidelijkheid op welk advies gewenst wordt en met welk doel.
Overigens zijn er ook onafhankelijke adviseurs (financieel planners) die niet op provisiebasis werken. Bepaald niet goedkoop.

Toegevoegd na 11 uur:
Zogenaamd onafhankelijke tussenpersonen die de producten verkopen waar zij het meest aan zullen verdienen zijn NIET ONAFHANKELIJK.

Dat geldt ook voor (grote) banken en hun financiele adviseur. Pas wanneer er geen inkomen uit wordt verkregen, dat is dus liefdewerk, dan zijn ze onpartijdig en onafhankelijk.
Financieel planners en gekwalificeerde accountants zijn onafhankelijk, maar die moet je dan ook zelf betalen.
Zelfd een consumentenorganisatie moet je zelf betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn in elk dorp tegenwoordig wel enkele hypotheekadvieskantoren, ga ook af op uw gevoel bij uw adviseur. Deze moet natuurlijk wel aan de juiste opleidingen voldoen, maar daar wordt tegenwoordig streng op gelet.

Via www.seh.nl kunt u een goede adviseur bij u in de buurt vinden, of een financieel planner zoals iemand al opmerkte(dit is natuurlijk ook afhankelijk van uw vragen op het gebied van hypotheken).

Een advieskantoor kan veelal beter de verschillende producten voor u op een rij zetten - dat zijn ze tegenwoordig verplicht - dan uw bank en het eerste gesprek is veelal gratis. Een bank weet daarbij wel het e.e.a. over uw betalingsgedrag, maar dit zegt dan natuurlijk nog niets over hoe hun producten aan zouden moeten sluiten bij uw wensen.

Kijk anders ook eens op vergelijkingssites zoals bijvoorbeeld independer.nl of die van de vereniging eigen huis (www.eigenhuis.nl).