Welke risico's heeft het Stock Yield Enhancement Program van Lynx?

Ik heb een beleggingsportefeuille bij Lynx. Lynx biedt een Stock Yield Enhancement Program aan. Dat houdt in dat mijn aandelen door Lynx kunnen worden uitgeleend aan een 'Short Seller'. Die Short Seller betaalt daarvoor een vergoeding aan Lynx, en ik krijg de helft van die vergoeding. Op die manier haal ik dus extra rendement - tenminste, als mijn aandelen inderdaad worden uitgeleend aan zo'n Short Seller, en dat weet je vooraf nooit zeker.

Ik vraag mij nu af wat de mogelijke risico's zijn van dit Stock Yield Enhancement Program.

Volgens Lynx kan ik mijn aandelen altijd verkopen, ook als ze zijn uitgeleend aan een Short Seller. Ik verlies alleen mijn stemrecht bij aandeelhoudersvergaderingen - maar dat is voor mij geen probleem, ik stem toch nooit.

Zijn er risico's die ik over het hoofd zie? Wat kan er mis gaan als ik meedoe?

Cryofiel
7 jaar geleden
in: Beleggen

Antwoorden (1)

Het Stock Yield Enhancement Program van Lynx heeft verschillende risico's. Er is een risico dat de waarde van de aandelen kan dalen, waardoor de belegger mogelijk minder rendement krijgt dan verwacht. Er is ook een risico dat de belegger meer geld kan verliezen dan hij of zij heeft geïnvesteerd. Daarnaast is er een risico dat de belegger niet de volledige waarde van de aandelen krijgt als hij of zij deze verkoopt.
Bronnen:
een maand geleden