Als ik met mijn lijfrentepolis niets meer kan aftrekken van de belasting wat kan ik dan het beste doen met deze polis? Afkopen en banksparen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Laten bevriezen! Niet meer naar omkijken, en afwachten op de dag dat de polis uitbetaald kan worden. Vroegtijdig opnemen of afkopen wordt een duur grapje. Ook dan weet de fiscus je weer te vinden! Het beste is om tzt als de polisvrijkomt om het per maand uit te laten betalen, als je het in eens laat vrijkomen dan weet ook de meneer van de belastingdienst er een slaatje uit te slaan. welkom in nederland zeg ik dan altijd!

Zoals ook uit de andere reacties valt op te maken, is helaas de beste optie, deze polis voorlopig aanhouden, maar geen premie meer betalen. Wat nog niet genoemd word is het feit waarom de premie voor deze polis niet meer aftrekbaar te krijgen is. Waarschijnlijk heeft u nu een topbaan, waardoor u geen pensioentekort meer verwacht op leeftijd pensioendatum. Als dit wel zo is, kunt u nog gebruik maken van de fiscale aftrekmogelijkheden, ook al zijn deze beperkt. U heeft niet aangegeven hoeveel premie u (jaarlijks) betaalt, het is nl. met het programma voor uw aangifte ook makkelijk zelf na te rekenen. Verder blijft natuurlijk de kostenstructuur van de lijfrentepolis een heikel punt. Zou u wel een nieuwe polis sluiten, dan zou ik zelf voor de bankspaar variant kiezen. Hier zijn lagere kosten en u ziet in ieder geval wat u wel heeft (de kleine lettertjes zijn een stuk korter en beter begrijpbaar voor iemand die weinig kaas van financiele zaken heeft gegeten). Maar bovenal geld: laat u goed informeren/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100