Waar vind ik eenbeleggingsfonds met een grote spreiding?

En met spreiding bedoel ik zowel over beleggingscategorieën (deposito, obligaties, aandelen, onroerend goed) alsook over sectoren (finance, voedsel, automobiliteit etc.) en over regio (europa, VS, azie, emerging markets).

Toegevoegd na 1 minuut:
PS: bij voorkeur ook eentje waar dividenden worden uitbetaald en niet aan de fondsbeheerder zijn spaarvarkentje worden toegevoegd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Beleggen

Antwoorden (4)

De mixfondsen, waarbij het risico wordt gespreid door gemengd te beleggen in aandelen, obligaties en vastgoed. Robeco, SNSbank, ABNAMRO enz
13 jaar geleden
Er zijn genoeg fondsen te vinden waar je goed kunt spreiden. van aex-fondsen tot wereldwijde fondsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een met lage kosten is nieuwkomer Brandnewday.nl Deze belegt niet zo breed als je het zou willen, maar gebruikt wel indexfondsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna iedere grote bank heeft wel zo een fonds in het assortiment zitten. Van de ING Bank en de ABNAmro weet ik het in ieder geval zeker.

Ik zou alleen niet een fonds nemen wat verdeelt is over al die beleggingscaterogieen die jij noemt. De beheerskosten zijn dan zo enorm hoog dat het rendement hierdoor behoorlijk wordt verlaagd.

Ga naar een bank, bepaal je beleggingsprofiel en ga aan de hand van dat profiel verschillende beleggingsfondsen aankopen. Je hebt dezelfde spreiding, ook beheert door fondsbeheerders, maar je kosten zijn veel lager.

Overigens is je spreiding beter indien je het zelf over verschillende beleggingsfondsen verdeelt want anders gok je op 1 paard (op 1 fonds).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vreemd... bij ING kan ik namelijk zo een fonds niet vinden. Robeco heeft wel een mixfonds, maar daar doen ze aan actief vermogensbeheer en onderzoek na onderzoek toont aan dat het rendement meestal lager is dan de index. (Ik heb een drs in corporate finance, dus ik ken de vele modellen wel, ben nu dus vooral op zoek naar een praktische invulling van mijn beleggingsfilosofie).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is inderdaad vreemd dat je die van de ING niet kunt vinden. Ik heb daar heel lang gewerkt en weet dat ze dat hadden, ik zal kijken of ik het kan vinden.
Maar eh...... als jij drs hebt dan ga je toch niet in die dure fondsen zitten???? Dan moet je toch echt wel wat beters kunnen verzinnen toch?