Waar vind ik eenbeleggingsfonds met een grote spreiding?

En met spreiding bedoel ik zowel over beleggingscategorieën (deposito, obligaties, aandelen, onroerend goed) alsook over sectoren (finance, voedsel, automobiliteit etc.) en over regio (europa, VS, azie, emerging markets).

Toegevoegd na 1 minuut:
PS: bij voorkeur ook eentje waar dividenden worden uitbetaald en niet aan de fondsbeheerder zijn spaarvarkentje worden toegevoegd.

Weet jij het antwoord?

/2500

De mixfondsen, waarbij het risico wordt gespreid door gemengd te beleggen in aandelen, obligaties en vastgoed. Robeco, SNSbank, ABNAMRO enz

Er zijn genoeg fondsen te vinden waar je goed kunt spreiden. van aex-fondsen tot wereldwijde fondsen.

Een met lage kosten is nieuwkomer Brandnewday.nl Deze belegt niet zo breed als je het zou willen, maar gebruikt wel indexfondsen.

Bijna iedere grote bank heeft wel zo een fonds in het assortiment zitten. Van de ING Bank en de ABNAmro weet ik het in ieder geval zeker. Ik zou alleen niet een fonds nemen wat verdeelt is over al die beleggingscaterogieen die jij noemt. De beheerskosten zijn dan zo enorm hoog dat het rendement hierdoor behoorlijk wordt verlaagd. Ga naar een bank, bepaal je beleggingsprofiel en ga aan de hand van dat profiel verschillende beleggingsfondsen aankopen. Je hebt dezelfde spreiding, ook beheert door fondsbeheerders, maar je kosten zijn veel lager. Overigens is je spreiding beter indien je het zelf over verschillende beleggingsfondsen verdeelt want anders gok je op 1 paard (op 1 fonds).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100