Hoe lang duurt het om een groot bedrag(10,000+) over te maken?

Ik vroeg me dit af aangezien je wel eens hoort dat het langer duurt om grote bedragen over te maken. Hoe veel tijd zit daar tussen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Beleggen
12.4K

Antwoorden (1)

Het duurt in principe niet langer om zo'n groot bedrag over te maken maar het is afhankelijk tussen welke banken en van waar naar waar een overmaking plaatsvindt.
Vindt de overmaking van een rekeninghouder bij ING plaats naar een andere rekeninghouder bij ING en gebeurt dit op een normale werkdag voor 16.30 uur dan staat het bedrag reeds de volgende dag op de rekening van de rekeninghouder naar wie het bedrag wordt overgemaakt. Het wordt een dag later als de overmaking na 16.30 uur plaatsvindt. Het weekend mag er natuurlijk in geen van beide gevallen tussen zitten.
Als de rekeninghouders cliënt zijn bij verschillende banken dan kan het wat langer duren voor het geld op de rekening van de begunstigde staat maar in principe niet langer dan wanneer het om een klein bedrag zou gaan.