Waarom gaat tussen 16.00 uur en 20.00 uur de goudprijs vaak stijl omhoog?

Ik ben sinds kort geïnteresseerd in optiehandel. Alszodanig let ik op onder andere de koers van de goudprijs. Wat mij is opgevallen is dat tussen 16.00 uur en 20.00 uur de goudprijs vaak een stijle koers omhoog volgt. Bijvoorbeeld op 6, 7 en 8 november, en vandaag ook weer. Kan iemand me vertellen waar dat aan ligt zodat ik dat kan zien aankomen voortaan en daar (enigszins) veilig op kan inspelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Beleggen
1.3K

Het beste antwoord

Op dat moment (16:00) openen de Amerikaanse beurzen. Daar bevindt zich het zwaartepunt van de internationale goudhandel.

ALS de goudprijs gaat stijgen, bijvoorbeeld door eerdere gebeurtenissen in het Midden-Oosten, zal dat op dat moment pas goed tot uiting komen.

Het omgekeerde geldt echter ook: ALS de goudprijs gaat dalen, zal hij vanaf 16:00 (onze tijd) hard gaan dalen.

Toegevoegd na 5 minuten:

Overigens denk ik niet dat je op zulke ontwikkelingen vooruit kunt lopen. Je hebt nu weliswaar een aantal dagen gezien waarop de goudprijs steeg, maar zoals ik al aangaf kan de goudprijs net zo goed hard omlaag gaan.

Als jij daar als eenvoudig particulier op wilt inspelen, neem je het in feite op tegen grote spelers die miljarden tot hun beschikking hebben, die complete teams van experts hebben, die direct op de hoogte worden gehouden van alle relevante ontwikkelingen door speciale correspondenten, en die één of meer supercomputers kunnen laten rekenen aan de meest waarschijnlijke ontwikkeling van de koers.

Ter illustratie: in de aanloop naar één van de golfoorlogen (ik ben vergeten welke) werd nog geprobeerd een oorlog te voorkomen via politieke onderhandelingen. Toen de vergadering voorbij was, kwam de voorzitter naar de verzamelde pers. Hij sprak de woorden: "Unfortunately, we did not reach an agreement".

De beurskoersen kelderden vanaf het moment dat hij de F van Unfortunately uitsprak.

Probeer jij maar eens sneller te zijn...

Cryofiel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal goed, plusje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie die mensen al helemaal zitten achter hun bureautjes!