PRINCIPE:
De openingskoers is de prijs met de hoogste uitvoerbare volume
En het kleinste saldo

Lees ook even de presentatie van euronext:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Dat is voor de lopende handel niet voor nieuwe aandelen van een nog niet beursgenoteerde firma.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ronron1212, maar dat wordt ook gevraagd,
wat jij beschrijft lijk mij eerder de emissiekoers.
ronron1212
11 jaar geleden
Een niet beurs genoteerde firma wordt niet op die manier bepaald. Een emissie is weer heel iets anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ronron1212: een niet beursgenoteerde firma, maar wel een openingskoers? -> goed verhaal -> :-p
ronron1212
11 jaar geleden
Ja weet je facebook nog?

Andere antwoorden (2)

Een bedrijf is geld waard voordat het aandelen uitgeeft.
Je deelt de waarde van het bedrijf door het aantal aandelen dat je uit gaat geven.

En dan is het afwachten wat de gek er voor geeft. Bij veel vraag stijgt het aandeel bij te weinig zakt het aandeel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat gaat via de Moist Finger Method. Ofwel: op basis van wat men redelijkerwijs denkt dat het een goede opening is. De opening moet niet leiden tot massale verkoop van het aandeel, maar ook niet tot stilstand van de handel. Meestal ligt de koers daarom niet ver van de waarde af zoals men ze heeft uitgegeven.