hoe kan je investeren in een land als individu?

hallo

ik zou graag willen weten hoe je kan investeren in een land als individu. je hoort vaker dat bedrijven gaan investeren maar ik hoor nooit iets over 1 persoon.

dus wat ik eigenlijk wil weten is:
kan je als individu investeren in een land
gaat dat via een site of via de ambassade(of anders)
en hangt er ook en bepaald budget aan vast wat je perse moet investeren of is dat vrij

mvg en alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Beleggen
1.8K

Antwoorden (3)

In nederland koop je dan staats obligaties en dat kan ook in andere landen dit kun je doen door bij je bank langs te gaan.
11 jaar geleden
Je investeert niet letterlijk in een land, je investeert in een bedrijf dat in een bepaald land gevestigd is. Als gezegd wordt dat b.v. Philips investeert in China, wil dat zeggen dat Philips daar een fabriek bouwt, of een belang koopt in een lokale Chinese partner.

Als je als individu wil investeren in een land, kun je aandelen kopen in een lokaal bedrijf of geld uitlenen aan een lokaal bedrijf. Of je begint zelf een bedrijf in het buitenland. Veel Nederlandse agrariërs hebben dat in het verleden gedaan, of denk b.v. aan de groententeelt in Senegal.

De regels die gelden voor zelf investeren in het buitenland, zijn per land verschillend. Je zult dus bij de lokale tegenhanger van de Kamer van Koophandel moeten informeren wat er mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ ter compensatie van de ongemotiveerde min.
Prima antwoord.
Investeren in een land kan alleen via - zoals reeds geantwoord is - door middel van staatsobligaties. Een obligatie heeft meestal een nominale waarde van 1.000 euro. De koers is afhankelijk van de rente die vergoed wordt en de looptijd van de lening. Aan het kopen van een obligatie en het in bezit hebben van een effectenrekening, die je nodig hebt voor de obligatie, zijn kosten verbonden. Dus je kunt je afvragen of het zinvol is om slechts enkele obligaties te kopen. Afgezien daarvan is het de vraag of het verstandig is om (buitenlandse) obligaties te kopen als je niet veel kennis hebt van risico's en rendementen van deze beleggingen.