wat is een goeie manier om voor iets leuks geld te sparen ?

ik wil graag sparen voor een ipad2, maar het duurt zo lang tot ik genoeg geld heb en ik vind het moeilijk om m'n geld niet uit te geven.
help me please !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Beleggen
1.8K

Antwoorden (10)

Stort het op een bankrekening en geef de pas aan je ouders

Toegevoegd na 55 minuten:
En denk goed na of jebhet echt wil, het is eigenlijk gewoon een grote ipod touch. Als je een laptop/computer en een smartphone hebt zal een ipad niks toevoegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of koop een spaarpot die je open moet breken als hij vol is.
Stop iedere dag het los geld uit je portemonnee daarin en je zult zien hoe snel het gaat.
Of spaar euro's of 50 eurocent munten in een pot, als hij vol is naar de bank
12 jaar geleden
Alleen geld uitgeven aan spullen die je echt nodig hebt. Vraag je dat eerst goed bij jezelf af voordat je iets gaat kopen. Kan jij echt niet zonder datgene of is die ipad2 belangrijker. (Zelf weet ik trouwens helemaal niet waar je een ipad2 voor nodig zou hebben, maar dat is mijn persoonlijke mening...).
12 jaar geleden
Mijn oma zei vroeger als ze winkelde:
Ik koop eerst het nodige, dan het nuttige en dan het aangename. Klinkt misschien wat antiek maar het werkt wel. Want wat heb je nu echt nodig? huur, water, eten bijv. Daarna iets nuttigs, je spijkerbroek is kapot en je hebt geen andere broek meer. Ja dan is het wel nuttig een andere te kopen. De rest van de aankopen vallen onder aangenaam en heb je niet nodig. Ze word je je goed bewust van je eigen koopgedrag. Kijk ook eens wat je koopt en waarom je dat doet?Je kunt ook al je aankopen opschrijven met het aankoopbedrag er achter . Aan het eind van de week optellen en kijken wat overbodig was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek op internet een foto van die Ipad, print die uit en hang die op je kamerdeur. Dan word je er elke dag aan herinnerd niet teveel geld uit te geven.
Verder kun je natuurlijk ook nog, zoals hier al gezegd is, een kasboekje bijhouden. Je kunt daarvoor een gewoon schrift gebruiken. Je schrijft al je inkomsten en uitgaven op en na een week schrik je je een ongeluk van wat je hebt uitgegeven. Dat weerhoud je er misschien van om de volgende week weer zoveel uit te ge ven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet dingen te koop op marktplaats die je niet meer nodig hebt.. Dan heb je het geld zo bij elkaar... ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De enige manier is een doel te hebben. Lukt het niet, dan wil je het gewoonweg niet graag genoeg, zo simpel is het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je nog bij je ouders woont kun je je geld ook laten beheren door je vader of moeder. Geef je zakgeld / loon aan hun en spreek af hoeveel je elke week wilt hebben. Als je je geld op een bankrekening hebt kun je je pasje ook tijdelijk aan je ouders geven, zo kom je ook niet in de verleiding om te pinnen als je iets leuks ziet.
Op deze manier kun je sparen en heb je toch steeds geld te besteden, maar niet àl je geld.
Ik heb dit regelmatig met mijn kinderen gedaan; werkte heel goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem een aparte portemonnee of een glazen pot en leg die op een plek in de huiskamer of keuken, dus waar anderen er mede toezicht op kunnen houden.
Telkens als je munten/geld over hebt, doe je dat/die er in. Daarbij leg je er een briefje of schriftje bij waar je opschrijft wanneer je er wat in hebt gedaan en het totaalbedrag. Een soort kasboek dus. Vertel je huisgenoten dat je zo spaart.

Als je er dan toch geld uit zou halen, dus ontsparen, moet je dat opschrijven en iedereen, ook jijzelf, kan dan zien dat je niet sterk genoeg bent. Wees sterk, stimuleer je zelf door er niets uit te halen nadat je het erin hebt gestopt.
Maak er iets moois van en zorg dat je jezelf overwint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
elkekeer als je iets wil kopen heel hard aan ipad2 denken en dan nagaan wat heb ik liever,of niet alleen een plaatje aan je muur maar ook in je jaszak of je portemonnee of je geldpasje erin wikkelen om je doel niet te vergeten