wat is het verschil tussen de 'comfortspaarrekening' en de 'internetspaarrekening', beiden van ING? Ik kan de verschillen niet vinden!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Beleggen
8.4K

Antwoorden (2)

Ik weet niet of het de comfort was, maar een van de rekeningen kwam van de Postbank toen het ING werd.
Vandaar dat er meerdere bestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zijn website meldt ING:

De Comfortspaarrekening is bedoeld voor particuliere ING bankklanten die voorheen ook een spaarproduct zonder voorwaarden hadden: de Eurospaarrekening, de Resultaatrekening of de ING Bank Spaarrekening. Bij de overgang naar de nieuwe ING worden deze spaarrekeningen omgezet in een Comfortspaarrekening. Voor klanten die zelf een nieuwe spaarrekening willen openen heeft de ING een andere aanbieding.

Overigens hebben veel banken (zeker de vroegere Postbank en het het huidige ING) de onhebbelijke gewoonte om nieuwe klanten te werven door telkens "nieuwe" spaarrekeningen te introduceren onder een andere naam. In het begin bieden ze een hoge rente, dus veel werven ze er veel nieuwe klanten mee. In de loop der jaren verlagen ze die rente geleidelijk, zodat de klanten het nauwelijks mensen. Die blijven dus die spaarvorm trouw.
Ondertussen openen ze weer een nieuwe spaarvorm onder een andere naam en met een aantrekkelijke rente. Ook dat percentage gaat geleidelijk omlaag. En zo halen veel banken hun klanten binnen. Het is ook de reden dat ze soms talloze spaarrekeningen aanbieden die qua voorwaarden niet of nauwelijks verschillen.

Overigens lijkt mij dat je op dit moment beter voor een Toprekening kunt kiezen: die biedt 2,1% rente; de beide andere slechts 1,5:

http://www.ing.nl/particulier/sparen/tarieven/vergelijk-de-actuele-variabele-spaarrentes/index.aspx