Is de goudkoers een zeepbel die kan knappen?

Ik stel de vraag met opzet op een manier die alleen beleggers snappen, omdat ik graag alleen antwoorden wil hebben van mensen die hier iets vanaf weten.

Bronnen hoef ik niet, ik heb al veel bestudeerd, ik wil jullie eigen theorieën hierover lezen. Als je een heel overtuigende bron hebt, zet hem er dan toch maar bij!

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik verwacht van niet. Goud is een eindige commodity. Dit betekent dat er niet zomaar een bedrijf is dat goud kan gaan produceren. Een land waar nu de economie voor het eerst in recente geschiedenis begint aan te trekken is India. In India wonen een miljard mensen, die allemaal enorm van goud houden. Dit is een van de grote vragers op de wereld goudmarkt. Die bijft voorlopig wel. Daarnaast is goud essentieel in electronica. Zolang we daar geen ander grondstof voor kunnen gebruiken, blijft de vraag daar ook sterk, en met rijker worden van Azie, zal die vraag eerder groeien dan afnemen. Conclusie: Maximale aanbod is bekend; De vraag is stabiel danwel stijgende in de komende jaren: Goud blijft de komende jaren zeker zeer waardevol. Tenslotte: Kijk naar de historische goudprijzen: We zitten nog niet eens in de buurt van de historische top. Alle indicatoren staan voor de komende jaren op groei.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100