Is het verstandig om naast een vast contract een 0-uren contract aan te gaan bij een andere organisatie ? Belastingtechnisch gezien?

Toegevoegd na 14 uur:
Ik heb een vast contract voor 60 % in schaal 40.
Daarnaast zou ik graag zelf willen bepalen hoeveel ik extra ga werken. Dus een 0 uren contract.
Ik begrijp uit de antwoorden, dank daarvoor, dat ik ervoor moet zorgen dat ik niet meer ga werken dan die 20 uur voor mijn vaste werkgever. ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.4K

Antwoorden (4)

belastingtechnies zal het niet het grootste verschil uitmaken denk ik. Meerendeels van de volkspremies zal worden betaald door je hoofd inkomen. Ik denk alleen dat jezelf de vraag moet stellen of je het leuk werk vind, en of de druk niet te hoog wordt.

Wel moet je kijken of je niet boven je schaal uitkomt anders ga je meer belasting betalen en sta je waarschijnlijk voor niets te werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat levert belastingtechnisch niet echt voordelen op. Het heeft echter ook geen nadelen. Dus als je naast je vaste contract nog wat extra werk zoekt, dan kan dat prima met een nulurencontract.
13 jaar geleden
Dat ligt aan je bruto salaris. Zolang je in het eerste tarief valt met contract en 0 uren contract maakt het niets uit. Kom je boven heet eerste tarief ga je over het meer verdiende meer belasting betalen. Kan je dus nog steeds meer overhouden maar het is in verhouding dan minder netto.
ronron1212
13 jaar geleden
Het belangrijkste is dat op het het 0-uren contract geen loonheffingskorting wordt toegepast, die gebruik je je immers al bij je 'vaste' baan, voor de rest moet je gewoon zorgen dat je onder de 48.000,- bruto blijft, is er niks aan de hand.