Kan Hollands Noorderkwartier (die waterschapsbelasting int) van mij verwachten dat ik mijn belasting in 1 keer betaal? (ipv termijnen)

Ik heb reeds eerder een kaart ingestuurd om mijn rekeningnummer door te geven voor 10 maandelijkse termijnen, maar door een fout hun administratie hebben ze 1 cijfer van mijn rekeningnummer verkeerd gezet. Ze hebben toen tot 2 x toe geprobeerd van het foutieve rekeningnummer te incasseren wat dus niet lukte. Volgens hun kan ik nu niet meer een betalingsregeling treffen??!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit is absurd. Jij moet dus voor de negatieve gevolgen van hun fout opdraaien..
Schrijf een brief of mail, ( richten aan leidinggevende!) dat je het er niet mee eens bent! Vraag of ze alsnog een termijnbetaling accepteren.
Wellicht krijg je eenzelfde reactie.
Bel dan , als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt, naar faculteit rechten in Groningen en vraag gratis rechtshulp aan door een student rechten. ( Deze studenten verdienen daar studiepunten mee en hebben mij al verschillende keren van een nuttig advies voorzien)
Vraag wat je het beste kunt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit zou volgens mij niet mogen. Ten eerste zou het netter geweest zijn als jij na de 1e incasso al een brief had gekregen waarin staat dat het hun niet gelukt is om het betalingstermijn te incasseren zodat jij hier (telefonisch) op kon reageren.

Ten tweede hebben zij zelf een fout gemaakt waar jij niks aan doen.

P.s. misschien een idee om je vraag voor bij de rechtswinkel neer te leggen?