Hoe moet ik mijn omzetbelasting aangeven?
Ben bedrijfje begonnen, schapenvachten verkopen op markten... Heb vachten in gekocht van iemand die met de handel ging stoppen... Deze vachten heb ik "zwarte" dus zonder rekening ingekocht... Nu moet ik btw aangifte doen en vraag ik mij af hoe ik dit doe? Moet ik alles inkomsten op mn rekening bij elkaar optellen en daar 21% van rekenen? En hoe ga ik om met de zwarte inkoop? Hoop van jullie te horen... Groetjes robert
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/btw_berekenen_aan_uw_klanten/btw_berekenen_aan_uw_klanten
NEE.
Mijn advies, zoek een hoekhouder, of anders bv iemand via Moneybird (een bruikbaar boekhoud programma voor zzp-ers/kleine ondernemers). Elke euro die je hier aan uitgeeft verdien je waarschijnlijk dubbel en dwars terug want de boetes voor fouten met omzetbelasting kunnen hoog oplopen .
Verkoop: als je dit "wit" gedaan hebt, heb je bij verkoop (vermoedelijk 21%) btw berekend/op de factuur /kassabon gezet.
Die hoor je bij de aangifte in te vullen. Tip: zoek een goede boekhouder/accountant.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.