Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom ontvang ik van de belastingsdienst een machtigingscode als ik deze niet heb aangevraagd?

Ik heb wel iemand gemachtigd om mijn belastingzaken te regelen, maar ik heb 3 maanden terug al digitaal een machtigingsverlenging geregeld.
Gisteren kreeg ik ineens een machtigingscode via de post thuis, waarom is dit?
Ik heb dit niet aangevraagd.

11 maanden geleden
Thecis
11 maanden geleden
Was er al een code eerder opgestuurd? Mijn ervaring is dat de belastingdienst echt hopeloos achter loopt
Ritsuka
11 maanden geleden
Ik heb alles digitaal geregeld. Volgens mij had ik daar een code op de site ontvangen
jc54
11 maanden geleden
Ik heb het vermoeden dat je elk jaar een nieuwe code krijgt. Het zou dus zo kunnen zijn dat de code die je had, nu verlopen is. Geef de nieuwe code dus toch maar aan je belastingadviseur, hij/zij zou deze wel eens nodig kunnen hebben.
Inekez1
11 maanden geleden
Als je zelf via DigiD een machtiging regelt, krijg je de code gewoon op je scherm te zien. Die schrijf je zelf op en geef je aan de persoon die je wil machtigen. Daarvoor krijg je inderdaad geen brief thuis. Volgens mij krijg je alleen een brief thuis, als iemand anders de machtiging aanvraagt. Dus overleg even met de persoon die jij wil machtigen of die iets heeft aangevraagd. En waarom. En waarom dat niet vooraf met jou is overlegd. Jij bepaalt zelf voor welke zaken en voor hoelang iemand gemachtigd is. https://machtigen.digid.nl/machtigen/over-iemand-machtigen
Ritsuka
11 maanden geleden
Ik wist dat de code binnenkort zou verlopen, dat heeft mijn belastingmannetje mij al verteld.
Daarom had ik het voor mijzelf al digitaal geregeld, met een code op het scherm inderdaad
Mijn man heeft het telefonisch geregeld, die kreeg een brief thuis met een code. Maar nu een paar maanden later krijgen we BEIDE een brief thuis (mijn man kreeg er gistermiddag ook 1). We hadden alles al geregeld, daarom vind ik het zo gek.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing