Mag je belastingvrij bijverdienen in Duitsland?

Ik heb een DGA salaris vanuit een BV in Nederland en heb daarnaast een UG in Duitsland. Nu zei mijn boekhouder dat je belastingvrij 12.000 per jaar op kan nemen in Duitsland. Dit zou een verdrag zijn tussen NL en DL.Klopt dit? Of vervalt deze regel bij een dga salaris uit BV van 60k per jaar?

een maand geleden
Ikhebgeenidee
een maand geleden
Wat is de reden dat je de vraag hier stelt? Vertrouw je de informatie van de boekhouder niet? Vraag dan hem om uitleg.
Of vraag een fiscalist.
Je vraag lijkt me namelijk vrij specialistisch.
erotisi
een maand geleden
Iemand die niet in Duitsland woont, moet alleen belasting betalen over bronnen uit Duitsland ('beschränkt steuerpflichtig'). Voorheffing op de inkomstenbelasting is de loonbelasting, gelijk aan Nederland. De tarieven in Duitsland beginnen bij 15% en lopen op tot 42%. Je hoeft over de eerste € 7.600 geen belasting te betalen (voor gehuwden ruim € 15.000. https://wetten.overheid.nl/BWBV0005862/2022-07-31 https://www.jongbloed-fiscaaljuristen.nl/emigratie/landeninformatie/wonen_in_duitsland/bedrijven_in_duitsland/

Geef als eerste antwoord