Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel btw in rekening brengen aan bedrijf in eu voor digitale goederen (muziekproductie)?

Hi,

Ik ben op zoek naar iemand die mij kan vertellen hoeveel btw ik in rekening moet brengen. Ik zal hieronder alle benodigde details geven:

- Ik ben zelf ZZPer.
- Ik lever een digitale dienst/product (lees het creëren en aanleveren van een muziekwerk aan een andere artiest die een bedrijf heeft)
- Het bedrijf/de artiest waarvoor ik het muziekwerk componeer is gevestigd in Italië.

Mocht er nog meer nodig zijn hoor ik dit graag! Indien mogelijk zou een bronvermelding ook fijn zijn.

Bedankt!

10 maanden geleden
977
tinus1969
10 maanden geleden
Het is niet een digitaal goed, maar een muziekstuk.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je dient 0% btw in rekening te brengen.

Belastingdienst
Verkoopt u goederen (in dit geval dus een muziekproduct) aan een klant die btw-aangifte doet in een ander EU-land, bijvoorbeeld een ondernemer? En worden die goederen vervoerd naar een ander EU-land? Dan past u het 0%-tarief toe. Uw klant berekent de btw volgens het tarief dat in het andere EU-land geldt en betaalt deze in dat land. Voor u als leverancier is dit een intracommunautaire levering. Voor uw klant geldt dit als een intracommunautaire verwerving.
Wat moet u doen bij een intracommunautaire levering?
• Voor de levering verstuurt u een factuur met 0% btw.
• U geeft de levering in Nederland aan in uw btw-aangifte.
• U geeft de levering op in uw 'Opgaaf intracommunautaire prestaties'.

In sommige situaties wordt afgeweken van de hierboven genoemde hoofdregels (Maar dat is hier niet het geval).
(Lees meer...)
SimonV
10 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding