Hoe kan ik onze belastingaangifte op proef zelf doen?

Voorheen hadden mijn man en ik een bedrijfje. Sinds een paar jaar niet meer. Bedrijf is afgerekend met de belastingdienst. Hebben nog dezelfde accountant en dit kost erg veel. Zou 2023 bij hem willen laten, maar het daarnaast op proef zelf willen doen om te kijken of het ons lukt en we op het zelfde uitkomen. Hoe pak ik dit aan?

een jaar geleden
2.5K
tinus1969
een jaar geleden
Wat is er nog bijzonder aan je aangifte? Eigen huis? Veel eigen vermogen? VOR?
Incopi
een jaar geleden
Eigen huis zonder hypotheek, geen beleggingen wel spaargeld
Inekez1
een jaar geleden
Gewoon eerst zelf de boel uitzoeken en aangifte doen. En als je twijfelt of het klopt, laat je de accountant de boel controleren en indien nodig aanpassen. Het is niet heel ingewikkeld om achteraf een wijziging of toevoeging te doen in een reeds gedane aangifte.
ronron1212
een jaar geleden
Als je gewoon in loondienst bent staat alles al ingevuld. bank geeft je een overzicht en je werkgever ook woz heb je de aanslag maar ook die is al genoteerd. Alles controleren is eigenlijk het enige wat je moet doen. Als je verder niets bijzonders hebt is dat alles.
tinus1969
een jaar geleden
Gewoon gaan zitten en doen op de site vd belastingdienst. Het is eigenlijk heel simpel maar je moet ff de tijd nemen en nauwkeurig zijn.

Antwoorden (2)

Gebruik daarvoor het online simulatie en opleidings-/cursusprogramma van de Belastingdienst.
een jaar geleden
Om je belastingaangifte op proef zelf te doen, heb je een aantal documenten nodig. Deze documenten zijn afhankelijk van je persoonlijke situatie. Vervolgens kun je de aangifte invullen via de website van de Belastingdienst. Als je de aangifte hebt ingevuld, kun je deze controleren en vervolgens versturen.
10 maanden geleden