Behoort afleverkosten van een auto tot de fiscale waarde?

Via de zaak mag ik een auto uitzoeken. Nu vraag ik me af waarover ik precies bijtelling ga betalen, omdat ik tegenstrijdige antwoorden zie op internet.

Is het over: waarde auto + BTW + BPM

Of

Waarde auto + afleverkosten + BTW + BPM

Alvast bedankt voor de moeite :)

een jaar geleden
2.9K

Antwoorden (2)

De fiscale waarde van uw leaseauto is gebaseerd op de cataloguswaarde. Dit is de nieuwprijs van de auto (plus accessoires*) inclusief btw en BPM. Afleveringskosten horen hier niet bij.
ronron1212
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Afleverkosten zijn al jaren niet meer toegestaan.
Afleverkosten zijn verboden; als ze toch worden berekend vallen deze gewoon in de verkoopprijs.
een jaar geleden