Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op 27 sept. betaalde ik de belastingdienst en ik kreeg vandaag een herinnering dat ik nog moest betalen (dagtekening 04 okt.) hoe komt dit?

Ik heb dus op 27 september aan de belastingdienst betaald. Het gaat om een aanslag die ik moest betalen. Dit heb ik in 3 keer betaald. 1 keer 30 euro (brief van gekregen) en 2x 532 euro. Van 1 keer heb ik een brief gehad, maar van de 2e keer niet. Op 5 oktober kreeg ik dus de brief (dagtekening is 4 oktober). Vergeet de belastingdienst dan te kijken voor ze een brief sturen???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
996

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je betaalt op dinsdag 27 september, dit wordt na een aantal dagen pas bijgeschreven bij de belasting dienst, waarschijnlijk vrijdag de 30e. De brief die je op de 4e ontvangt is de 3de verstuurt; dus op dezelfde dag als dat er op zijn vroegst gezien kon worden dat de 30e je geld was ontvangen. Daar dit ook nog eens twee verschillende afdelingen zijn EN het versturen van de brieven geautomatiseerd is; heeft dit elkaar dus gekruist.
Het einde van de brief bevat meestal ook een zin als: Indien de betaling reeds door u is verricht kunt u deze brief als niet verstuurd beschouwen".
En zo gebeuren dit soort dingen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, goede uitleg! Bedankt.

Andere antwoorden (2)

Neen.

In het transactie verkeer kan het gebeuren dat het geld later op een rekening bijgeschreven staat dan dat het gestort is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook echt 5 a 6 werkdagen?? (8 a 9 echte dagen)
Dat lijkt me erg lang.
Waarschijnlijk heeft het elkaar gekruist. Je betaling is misschien "even" onderweg geweest, zeker als het bij een andere bank betaald is. Dan duurt het soms wel 3 werkdagen. Vervolgens zat er een weekend tussen. De betalingsherinnering ging waarschijnlijk vrijdag de deur uit als jij hem dinsdag kreeg.
Vandaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dagtekening was 4 oktober. Dit was gisteren..
Ze mogen lijkt mij geen brieven op de bus doen met een andere dagtekening als die op de dag van posten of aankomst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, maar dat gebeurt toch wel hoor!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding