Is het verboden om tweemaal de loonheffingskorting toe te passen, zo ja in welk wetsartikel staat da?

Stel je hebt 2 banen tegelijkertijd maar op jaar basis zou je geen belasting betalen. In welk wetsartikel staat dat je niet 2 maal de loonheffingskorting mag toepassen en op grond waarvan artikel kun je boete krijgen.

2 jaar geleden
1.6K
VraagAntwoord66
2 jaar geleden
Volgens mij mag het niet, maar het maakt ook niet uit, want je krijgt van die 2e baan de ingehouden loonheffing toch terug als het totaalbedrag ergens onder blijft
ronron1212
2 jaar geleden
@VraagAntwoord66 je krijgt het niet zo maar terug dan moet je wel eerst belasting aangifte doen en dat is pa een jaar er na.

Antwoorden (1)

Dat is niet verboden. Het is alleen in de meeste gevallen niet handig. Je moet dan meestal de gekorte belasting als nog betalen als de lonen bij elkaar worden opgeteld.
ronron1212