Waar kan je de jaaropgave van de kinderopvang invullen?

Een kennis van mij komt hier niet uit. Voor zover ik weet heb je de jaaropgaaf van de kinderopvang nodig voor de aangifte inkomstenbelasting, maar waar zou je die dan kunnen invullen?

3 jaar geleden
11K

Antwoorden (1)

Dat kan niet. De jaaropgaaf heeft geen nut voor de aangifte inkomstenbelasting. De kosten van kinderopvang zijn niet aftrekbaar voor de inkomstenbelasting. Dit wordt allemaal geregeld via de kinderopvangtoeslag.

Is het dan nodig voor de definitieve beschikking kinderopvangtoeslag ? Meestal ook niet. Kinderopvangorganisaties zijn verplicht maandelijks/jaarlijks een opgaaf te verstrekken aan de Belastingdienst. Deze beschikken dus al over de nodige gegevens. De Belastingdienst kan er wel om vragen. Heb je geen jaaropgaaf dan is het ook mogelijk de facturen toe te sturen over het hele jaar. De jaaropgaaf is immers een optelsom van deze facturen.
SimonV