Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben vergeten mijn loonheffingskorting aan te zetten, kan ik dit nog terug krijgen?

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe baan. Het loon wordt elke 28e op de rekening gestort, maar ik heb pas de 27e een document gekregen van het loonheffingsformulier. Deze moest ik thuis uit printen, maar ons inkt was op. Loon is wel gestort op de 28e. Heb ik nu geen loonheffingskorting en valt dit terug te draaien? Er is namelijk een flink bedrag van mijn salaris af gegaan die ik wel nodig heb voor de vaste laste.

3 jaar geleden
5.9K
tinus1969
3 jaar geleden
1. Alsnog regelen zodat dit de volgende maand niet nog een keer gebeurd.
2. De loonheffingskorting over de afgelopen maand kun je terugkrijgen via je belastingaangifte, die je doet in voorjaar 2021.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Loonheffingskorting kan je ieder moment weer activeren. Als jij vóór de volgende storting je loonheffingskorting hebt aangepast, dan ontvang jij bij je volgende storting je loon incl. loonheffingskorting.

Je 'verloren geld' kan je terugvragen via de belastingaangifte in het voorjaar.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding