Ik heb twee banen, kan ik voor twee maanden loonheffingskorting uit en aan zetten?

In verband met het coronavirus kan ik tot 1 juni niet meer werken bij het bedrijf waar ik werkzaam ben, bij dit bedrijf maak ik de meeste uren en heb ik dus ook loonheffingskorting aanstaan.

Ik heb daarbij wel een andere baan waar ik momenteel de loonheffing uit heb staan.

Mijn vraag luidt als volgt:

Kan ik bij het bedrijf waar ik nu wel kan werken, loonheffingskorting tijdelijk aanzetten en bij het andere bedrijf tijdelijk uit. En zodra het Corona achter de rug is weer omwisselen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Alles kan, als je het maar op de voorgeschreven (schriftelijke) manier doorgeeft.

Ik zou me al dit "gedoe' (met het risico op vergeten) besparen en alles laten staan zoals het staat. Als je begin volgend jaar aangifte voor de inkomstenbeladting doet wordt alles op de juiste wijze berekend met het juiste kortingbedrag bij he6 totaal van de inkomens.
Computoon
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Kan ik nu bij het huidige bedrijf waar ik werk ook loonheffingskorting aanzetten? En bij het andere bedrijf ook aanlaten, daar maak ik tot 1 juni zeker weten geen uren en krijg ik ook géén salaris. En op het moment dat ik weer uren maak na 1 juni, de loonheffingskorting weer uitzet bij het huidige bedrijf.
Computoon
4 jaar geleden
Ook dat kan. Het is natuurlijk wel mogelijk dat het bedrijf het niet waardeert als je de salarisadministratie met een hoop werk opzadelt die feitelijk om "niets" gaat. (Bovendien zit er vaak een verwerkingstijd in. Salarissen moeten veel eerder worden berekend dan wanneer jij het ontvangt.) Zoals gezegd: bij de aangifte inkomstenbelasting trekt alles zich recht.